روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ آبان - شماره 4253

 شستشوی ۱۳۱ پست برق و تعویض بیش از ۲ هزار زنجیره مقره در خوزستان برای مقابله با گرد و غبار

  معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از شستشوی ۱۳۱ پست و ۶۰۵ دکل انتقال و فوق توزیع و تعویض ۲۰۶۴ زنجیره مقره برای مقابله با گرد و غبار تاکنون در سال جاری خبر داد.
سید مهرداد بلادی ‌موسوی بیان کرد: برای مقابله با گرد و غبار و اثرات مخرب و آسیب‌زایی که بر روی تجهیزات برق دارد شستشوی مداوم شبکه در حال انجام است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۱ پست انتقال و فوق توزیع با اولویت نقاط حساس و آلوده شستشو شده و برخی از این پست‌ها با توجه به تکرار وقوع گرد و غبار چند بار شستشو شدند.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: ۴۸۶۶ زنجیره مقره و در مجموع ۶۰۵ دکل انتقال و فوق توزیع نیز از شبکه برق خوزستان شستشو شده است.
بلادی موسوی اضافه کرد: علاوه بر شستشوی مداوم تجهیزات، هم‌زمان تعویض زنجیره مقره خطوط از سرامیکی به سیلیکونی که از پایداری بیشتری در مقابل پدیده ریزگردها و آلودگی‌ها برخوردار هستند نیز در حال انجام است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۶۴ زنجیره مقره و مجموع ۶۵۸ دکل تعویض شده است.
وی با بیان اینکه عملیات شستشو و تعویض زنجیره مقره‌ها ادامه‌دار است، اظهار کرد: شستشوی تجهیزات، پوشش عایقی پست‌ها، تعویض زنجیره مقره و حرکت به سمت احداث پست‌های GIS اقداماتی است که شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای نگهداری از شبکه در شرایط گرد و غباری این سال‌های خوزستان در پیش گرفته است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تمام تلاش ما این است که گرد و غبار اثرات منفی و حادثه‌ساز بر روی تجهیزات نداشته باشد اما منکر این موضوع نیز نمی‌توان شد که تکرار گرد و غبار چندین ساله که در برخی از مواقع شدت آن نیز چندین برابر حد استاندارد است بالاخره تاثیرات خود را بر روی شبکه می‌گذارد و علاوه بر کاهش عمر تجهیزات، ممکن است ترکیب آن با رطوبت باعث خاموشی‌های موقت نیز در شبکه شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه